niedziela, 17 lutego 2013

Moje szczęśliwe życie

Tytuł: Moje szczęśliwe życie
Autor: Rose Lagercrantz
Wydawnictwo: Zakamarki



Streszczenie: Kiedy Dunia nie może zasnąć liczy ile razy była szczęśliwa. A takich chwil w życiu Duni było naprawdę wiele: nauczyła się pływać, dostała plecak, poszła do szkoły, poznała przyjaciółkę Fridę, huśtała się, pojechała na wycieczkę. Były też ciężkie chwile: śmierć mamy, wyjazd Fridy, kłótnia z przyjaciółką.

Wrażenia rodzica: Bardzo ciepła książka. Mimo smutnych wątków - śmierć mamy, rozłąka z przyjaciółką, książka jest bardzo optymistyczna, główna bohaterka pokazuje jak dobrze mieć pozytywne nastawienie do życia i że zawsze powinno skupiać się na szczęśliwych i dobrych chwilach. Po książkę sięgnęłam dla ilustracji Evy Eriksson, którą poznaliśmy w Jak tata pokazał mi wszechświat i bardzo się cieszę, że mnie przyciągnęła. Książka ta jest godna polecenia jeszcze z jednego powodu - tematyka przeznaczona jest dla dzieci 6-7 letnich, ale czcionka jest jak w książkach dla małych dzieci - dzięki temu świetnie przyda się do pierwszych prób samodzielnego czytania - oprócz dużych liter, teksu na każdej stronie jest mało, co ułatwia skupienie. Ilustracji jest sporo, co też pomoże początkującemu czytelnikowi, pozwoli mu chwilę odpocząć.

Wrażenia dziecka: Najśmieszniejszą uwagą M. była reakcja na ilustracje: mama, ale ja sobie wyobrażam na kolorowo (ilustracje są czarno-białe). Słuchał książki z zaciekawieniem, szczególnie, że interesuje go wszystko co ma coś wspólnego z pójściem do szkoły. Jednak zdecydowanie woli bardziej dynamiczne opowieści. Z pewnością jednak, jest to jednak książka, którą z powodzeniem można podsunąć chłopcu.

Sugerowany wiek: 6+

Ogólna ocena: Polecam, szczególnie do nauki samodzielnego czytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz