niedziela, 9 grudnia 2012

Nasza mama czarodziejka

Tytuł: Nasza mama czarodziejka
Autor: Joanna Papuzińska
Wydawnictwo: Nasza księgarnia



Streszczenie: Nasza mama czarodziejka to zbiór opowiadań o zwykłym życiu, do którego mama głównych bohaterów (trzech braci) wnosi element magii. Spotykają chłopca, który był tak zarozumiały, że tak się nadął, że stał się wielkoludem. Mama potrafi pomóc księżycowi  który ułamał sobie kawałek rożka, potrafi wyprać ciemną chmurę aby zapobiec burzy na morzu, uszyje czapeczkę dla dzwonnicy, która uratuję ją przed zawaleniem.

Wrażenia rodzica: Ja te opowiadania czytałam chętnie z kilku powodów: lubię takie magiczne elementy przeplatające się ze zwykłym życiem, opowiadania mają mądre morały: nie należy dręczyć zwierząt, nie można być zarozumiałym itd. A przede wszystkim mam oczywiście sentyment do książek z mojego dzieciństwa.

Wrażenia dziecka: M. niezbyt chętnie słuchał tych opowiadań. Nudziły go i nie rozumiał kontekstu ("na naszej ulicy mieszkali dwaj bracia, których wujek miał samochód"). Jednak po początkowym buncie przeczytaliśmy całość, i pod koniec miał już zdecydowanie lepsze podejście. Pewnie się zastanawiacie dlaczego go męczyłam? Po pierwsze czasami chcę mu pokazać jak kiedyś wyglądał świat, że ludzie żyli bez komputerów, telewizorów i samochodów. A najważniejsze, że chcę go przygotować na lektury szkolne. Przeglądając spis lektur obowiązkowych nie dziwię się, że dzieci nie czytają chętnie. Jest obecnie tyle ciekawych propozycji dla najmłodszych a katuje się dzieci lekturami sprzed 50 lat. Mam nadzieję, że jeżeli teraz będziemy mieli urozmaicone wspólne czytanie, to potem M. nie zniechęci się jak będzie musiał sięgać po obowiązkowe lektury.

Sugerowany wiek: 5+

Ogólna ocena: Propozycja na urozmaicenie współczesnych pozycji.

1 komentarz: