niedziela, 3 marca 2013

Marek - chłopiec, który miał marzenia

Tytuł: Marek - chłopiec, który miał marzenia
Autor: Elżbieta Zubrzycka
Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne



Streszczenie: Wspomnienia z dzieciństwa Marka Kamińskiego, znanego polskiego podróżnika. Wychował się w Połczynie Zdroju i miał naprawdę ciekawe dzieciństwo. Jako mały chłopiec uległ poważnemu wypadkowi i dwa lata spędził w szpitalach i sanatoriach. Już od dziecka był niesłychanie ciekawy świata i nie poddawał się kiedy napotykał przeciwności losu. Jego wspomnienia są naprawdę fascynujące.

Wrażenia rodzica: Książka bardzo mi się podobała. Utrzymana jest w stylu gawędy, niezwykle interesująca. Przeplatają się tu przemyślenia małego chłopca, jego wspomnienia a także wiele ciekawostek, od historii Połczyna po budowę maszyny parowej. Po tej lekturze doskonale rozumiem skąd u Kamińskiego taka ciekawość świata i co pchało go do licznych przygód. Namalowany jest tu obraz niezwykłego zwykłego człowieka.

Wrażenia dziecka: Niestety M. nie podzielał mojego entuzjazmu i książka go nudziła. Nie wiem dlaczego bo jest napisana bardzo ciekawie. Cóż, widać nie podziela mojej fascynacji podróżnikami i podróżami. Po przeczytania ok. 3/4 książki powiedział, że nie chce już jej dalej słuchać. Mam nadzieję, że dojrzeje do niej i za jakiś czas na pewno do niej wrócimy.

Sugerowany wiek: 6+

Ogólna ocena: Bardzo ciekawa i wciągająca książka, ale widać nie dla wszystkich.

1 komentarz:

  1. Czytałam tę książkę dwom 8-letnim dziewczynkom wieczorami tuż przed snem. Wciągnęła i mnie, i moje słuchaczki. Książka trochę straszna (na początku, gdy Marek był w szpitalu) Czasem nie mogłam skończyć, żeby nie zostawić dziewczynek z takimi emocjami na noc - musiałam czytać, aż do "lepszego" momentu".

    OdpowiedzUsuń