środa, 23 października 2013

Baśń o latającym dywanie

Tytuł: Baśń o latającym dywanie
Autor: Bardijewski
Wydawnictwo: Agencja Edytorska Ezop



Streszczenie: W zamku księcia Miraża źle się dzieje. Most zwodzony nie działa, wszyscy w księstwie są skłóceni i wszystko wskazuje na to, ze co najmniej jeden rycerz na koniu chce najechać na państewko. Wszystko odmienia wizyta przybysza z dalekiej Dywanii, Ariusza. Zdradza on sekret latających dywanów. Powoli w księstwie dokonują się zmiany, poddani się do siebie uśmiechają, dwór zaczyna żyć zgodnie, a księżna-teściowa sobie podśpiewuje.

Wrażenia rodzica: Mi książka się bardzo podobała. Tekst jest bardzo dowcipny, naszpikowany absurdem i ironią. Po książkę sięgnęłam kiedy na okładce zauważyłam ilustracje Butenki. Trochę się zawiodłam, czuję niedosyt, ale oczywiście ilustracje są genialne. Czcionka jest trochę nieczytelna. Książkę wzięłam z myślą o S. - takie było moje pierwsze wrażenie - niezbyt długi tekst dużo ilustracji. Ale tekst jest zdecydowanie dla starszych dzieci i to takich, które lubią i docenią specyficzny styl autora. Dlatego trochę mi nie współgra szata graficzna i treść - nie wiem czy ok. 10 letnie albo starsze dziecko sięgnie chętnie po książkę, która wygląda jak dla małych dzieci. Wydawca książkę poleca od 8 lat, ale jak pisałam musiałby to być 8-latek ceniący absurd i ironię.

Wrażenia dziecka: S. był zupełnie niezainteresowany, tekst zdecydowanie dla niego za trudny. M. chciał słuchać, chciałam przerwać czytanie i skończyć sama ale on chciał wysłuchać do końca. Zrozumiał treść i przesłanie ale z pewnością nie docenił całości.

Sugerowany wiek: 10+

Ogólna ocena: Pełna humoru, ironii i absurdu opowieść o ludzkiej naturze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz