czwartek, 29 listopada 2012

Miś Uszatek

Tytuł: Miś Uszatek
Autor: Czesław Janczarski
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia



Streszczenie: W tym wydaniu znajdziemy następujące tomy:
Przygody i wędrówki Misia Uszatka
Nowi przyjaciele Misia Uszatka
Gromadka Misia Uszatka
Bajki Misia Uszatka
Jest to opowieść o Misiu, który na sklepowej półce stał w kącie, tak że żadne dzieci go nie widziały i nikt długo go nie kupował. Ze smutku oklapło mu uszko. Kiedy w końcu znalazł swoje dzieci, Jacka i Zosię, został nazwany Uszatkiem. Szybko znajduje wielu przyjaciół: pieska Kruczka, Kogucika, Zajączka, pajacyka Bimbambom, lalki Różę i Lalę i najważniejsze, że nigdy się nudzi.

Wrażenia rodzica: To moja absolutnie najukochańsza książka z dzieciństwa. Z tomu Nowi przyjaciele Misia Uszatka powstał jeden z pierwszych audiobooków - czytany przez moją Mamę, która nie nadążała z czytaniem mi. Do dziś mam moją wymęczoną książkę, ale zostały z niej dosłownie strzępy. Nic więc dziwnego, że darzę tę książkę ogromnym sentymentem.
Myślę, ze pokocha ją każdy maluch i serce mi się kraja na myśl, że są dzieci, które nie poznają tego misia. Tekst napisany jest krótkimi, prostymi zdaniami. Dialogi są zrozumiałe. Rozdziały są krótkie. Do tego ilustracje Zbigniewa Rychlickiego. To wszystko sprawia, że już maluch potrafi skupić się na lekturze, na początku pojedynczych rozdziałów, a potem stopniowo coraz dłużej.

Wrażenia dziecka: Moje chłopaki ku mojej uciesze, bardzo lubią Uszatka. Szczególnie S. pokochał tego Misia i chętnie wraca do tej książki. M. chyba uważa się za za dużego, ale jak S. prosi o czytanie to bardzo chętnie się przysłuchuje.U obydwu była to książka od której przechodziliśmy z krótkich wierszyków i bajeczek do dłuższych tekstów.

Sugerowany wiek: 3+

Ogólna ocena: Polecam, to powinna być lektura obowiązkowa w przedszkolu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz