środa, 26 września 2012

Heidi

Tytuł: Heidi dziewczynka z gór
Autor: Johanna Spyra
Wydawnictwo: Grafag



Streszczenie: Skrócona wersja znanej opowieści o Heidi - osierocona dziewczynka zamieszkała ze swoim dziadkiem w górach, a następnie z niepełnosprawną dziewczynką Klarą. Dziewczynki zaprzyjaźniają się, jadą razem do dziadka Heidi, gdzie Klara zaczyna chodzić. Potem dziewczynki razem z babcią Klary wyruszają w podróż. Heidi wraca do dziadka, gdzie jej jest najlepiej.

Wrażenia rodzica: Trudno znaleźć dobre skrócone wersje książek. A może ja miałam do tej pory pecha? W każdym razie jak zaczęliśmy czytać tę książkę to szybko doszłam do wniosku, że znowu źle trafiłam. Ale im dłużej ją czytaliśmy (ja miałam ochotę książkę odłożyć, ale M. nie pozwolił) tym było lepiej. Pod koniec mi się nawet podobała.
Książka ma dużo barwnych ilustracji, jednak muszę przyznać, że chyba trochę nieudanych - na niektórych mała Heidi wygląda upiornie.

Wrażenia dziecka: Z kolei M. bardzo się podobało. Od razu po przeczytaniu chciał zaczynać od początku. W sumie trudno się dziwić - Jest tu wiele przygód, poszczególne wątki są dość krótkie, więc akcja jest dynamiczna, dużo obrazków do analizowania - czasami chciałam przekładać stronę ale M. nie zdążył jeszcze wszystkiego dokładnie obejrzeć.

Sugerowany wiek: 4+

Ogólna ocena: Przyjemna lektura, może nie najwyższych lotów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz