poniedziałek, 19 maja 2014

A ja jestem Polak mały

Tytuł: A ja jestem Polak mały. Moim krajem jest świat cały.
Autor: Eliza Piotrowska
Wydawnictwo: Czarna Owieczka



Streszczenie: Książka w prosty sposób, za pomocą obrazków i krótkiego tekstu zapoznaje dzieci z takimi pojęciami jak rodzina, ojczyzna, historia, przodkowie, hymn, godło, flaga, patriota ale również co to jest odmienność kulturowa, inne kraje, Europa, świat.

Wrażenia rodzica: Bardzo mi się podoba ta książka. W wielu tego typu pozycjach "patriotycznych" możemy spotkać trochę nacjonalistyczne i mocno prawicowe podejście. Tu dziecko dowiaduje się co to jest ojczyzna, dowiaduje się podstawowych rzeczy o Polsce ale jednocześnie podkreślone jest, że każdy ma swoją ojczyznę i dla każdego to właśnie ona jest najważniejsza. Pierwszy raz się też spotkałam, że autorka odważyła się napisać, że "Polska, jak każdy kraj, ma swoje plusy i minusy". Na końcu znajdujemy najważniejsze przesłanie: "Polskę tworzymy my sami. Od nas zależy jaka będzie".
Przesłanie książki świetnie obrazuje jej tytuł - szczególnie druga jego część.
Książka ma bardzo kolorową, ciekawą i przyciągającą dla dzieci szatę graficzną (jak dla mnie za bardzo pstrokata, ale w końcu to książka dla dzieci).

Wrażenia dziecka: Trochę późno trafiliśmy na tą książkę, bo moich chłopców za bardzo nie zainteresowała. Nic nowego się nie dowiedzieli, chociaż uważam, że na pewno skorzystali z lektury. Nic ich jednak nie ciągnie, żeby do niej wrócić. Uważam, że świetnie sprawdzi się jako wprowadzenie dziecka po raz pierwszy do kwestii związanych z ojczyzną i patriotyzmem.

Sugerowany wiek: 3,5+

Ogólna ocena: Polecam, mądra i wyważona książka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz