niedziela, 12 maja 2013

Aleksander

Tytuł: Aleksander
Autor: Anna Onichimowska
Wydawnictwo: Literatura



Streszczenie: Mały Aleksander mieszka z rodzicami, siostrą Izą i małym braciszkiem Filipem. A także skrzatem Magnusem, żółwiem Wacusiem, płaskim stworem Lucusiem i niebieskim smokiem. Książka to zbiór luźno powiązanych ze sobą, krótkich historyjek.

Wrażenia rodzica: Prawdę mówiąc, dla mnie te opowiadania były trochę zbytnio abstrakcyjne. Próbowałam wiązać rozdział z poprzednim, śledzić jakiś wątek, ale często się gubiłam. Dopiero jak zrozumiałam, ze nie o to w tej książce chodzi zaczęła mi się podobać.

Wrażenia dziecka: Chłopakom za to, podobało się od początku.  Dla dzieci nie wszystko musi mieć sens, nagle pojawiający się skrzat pykający fajkę a następnie odjeżdżający wozem strażackim jest tak samo naturalny jak każda realna postać. S. chętnie słuchał, bo rozdziały są krótkie, nie trzeba za długo śledzić fabuły. Z tego powodu to dobra propozycja dla maluchów, którym nie wystarczają już króciutkie książeczki.

Sugerowany wiek: 4+

Ogólna ocena: Trochę zakręcona ale bardzo ciepła i pełna humoru opowiastka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz