wtorek, 5 czerwca 2012

Poczytaj mi mamo

Tytuł: Poczytaj mi mamo. Księga pierwsza
Autor: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia


Streszczenie: Książka została wydana a okazji dziewięćdziesięciolecia "Naszej Księgarni". Jest to zbiór dziesięciu książeczek z serii wydawniczej "Poczytaj mi mamo". Publikowane są w niezmienionej szacie graficznej stworzonej przez wybitnych plastyków. Całość dopełniają biogramy twórców umieszczone na końcu książki. W zbiorze znajdziemy następujące pozycje:
Daktyle (Danuta Wawiłow, Edward Lutczyn)
Noc kota Filemona (Sławomir Grabowski, Marek Nejman, Julitta Karwowska-Wnuczak)
Niebieska dziewczynka (Janina Porazińska, Zdzisław Witwicki)
Kolczatek (Helena Bechlerowa, Danuta Przymanowska-Rudzińska)
Wilczy apetyt  (Sławomir Grabowski, Marek Nejman, Julitta Karwowska-Wnuczak)
Chcę mieć przyjaciela (Danuta Wawiłow, Zbigniew Rychlicki)
Cień pradziadka (Sławomir Grabowski, Marek Nejman, Julitta Karwowska-Wnuczak)
Przygoda na balkonie (Helena Bechlerowa, Maria Orłowska-Gabryś)
Agnieszka opowiada bajkę (Joanna Papuzińska, Anna Stylo-Ginter)
Zaczarowana fontanna (Helena Bechlerowa, Elżbieta Gaudasińska)

Wrażenia rodzica: Dla mnie to wydanie to podróż w czasie do dzieciństwa. Kilka rzeczy, które najbardziej mi się z nim kojarzą to m.in. właśnie seria książeczek "Poczytaj mi mamo". Miałam wrażenie, że są wszędzie - kilka w domu, kilka u Babci, kilka u kuzynów.Ze wzruszeniem czytam teraz te same opowiastki własnym dzieciom.

Wrażenia dziecka: Chłopcy bardzo lubią ją czytać, szczególnie S. Najbardziej upodobał sobie Daktyle, słucha ich z takim przejęciem, że trudno wierzyć, że praktycznie zna je na pamięć. Lubi też "Przygodę na balkonie".

Sugerowany wiek: 2+ (niektóre opowiadania)

Ogólna ocena: Obowiązkowa pozycja każdej dziecięcej biblioteczki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz